Thursday 12 April 2012

Monolog

Saya bercadang untuk meyiarkan blog ini dalam dwibahasa (Bahasa Melayu & Inggeris). Bukan apa, untuk melatih diri menambah baik penguasaan bahasa inggeris, dan lagipun kalau dalam bahasa inggeris boleh dapat bergaul dengan komuniti berkebun dengan orang luar memandangkan ia adalah bahasa universal. Jika ada salah dan silap dalam penggunaan bahasa inggeris ni nanti harap dapat dimaafkan. Dalam masa yang sama kalau ada sesiapa yang hendak membetulkan penulisan saya ini dipersilakan dan amat dialu-alukan.

I wish to use Malay & English languanges in my writing. Just to improve myself and furthermore i want to blend in with 'outsider'(out of Malaysia) gardener community because English is universal language. In the mean time if my writing grammar or any other my writing is completely wrong please forgive me. If anyone out there do want to correct my writing, please do not hesitate and you are all welcome.

4 comments:

  1. Menarik guna dwibahasa.
    Saya ada 2 blog berkebun.
    Satu pakai bahasa Inggeris (Kebun Malay-Kadazan Girls) dan saya dapati komuniti luar ni mereka sangat membantu dan ramah. Banyak tunjuk-ajar saya perolehi dari mereka semenjak saya mula menulis blog. Macam-macam support saya terima.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe ideanya begitulah, saya perlu berusaha lebih dan memantapkan bahasa inggeris dulu ;)

      Delete
  2. I see that you only start blogging in April, but after only two months you have quite a lot of post already! Congratulations, you are a passionate gardener and a blogger as well. I do not understand Malay language but hey there's Google Translate anyway so we're good. Nowadays, language barrier is becoming less and less of a problem because of technology. Don't worry, you are doing great! Krishna from the Philippines

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you Krishna101380..
      hahaha i'm a junkie now. addicted to gardening and its a good theraphy too ;)

      Delete