Sunday, 18 November 2012

Bunga-bunga di musim hujan

November ni hampir setiap petang hujan je. Kalau tak lebat renyai, kalau tak renyai pun rintik je, kalau tak hujan pun awan mendung berarak lalu. Yang penting bila musim hujan ni tak payah risau nak siram pokok pada pagi keesokannya sebab petang dan sebelumnya hujan dah membasahi tanaman. Kalau orang putih dok tayang bunga musim bunga atau panas saya tayang bunga musim hujan, jom layan...

Sedapnyeeee dapat buat air biruuuu

Add caption


ingat lagi tak pokok apa ni??



Bila besar jadi macam ni


Ni la bunga Bauhinia

Balung Ayam



Balsam/keembung

Halooo banyak tak ekor sayaaaa

japanese Rose macam-macam kalerr

Saja nak enterframe, bunga daripada fruit basket gift, nak biar layu boleh ambik benih. boleh ke?

19 comments:

  1. cantiklah bunga ros jepun tu... memang bnayk pokok ke satu pokok banyak kaler?

    ReplyDelete
    Replies
    1. satu pokok banyak kaler...

      Delete
    2. wah ..satu pokok banyak kaler..unik tu..mana nak cari benihnya ni..

      Delete
    3. tak payah cari benih, cari je kat nursery hehe :)

      Delete
    4. Jarang gi nurseri akak ni..

      Delete
    5. seriously? berbaloi-baloi la tanam macam ni.. cantik..

      Delete
    6. kak mar..saya pun jarang pergi nurseri, sekalai sekala ada la singgah dan kalau ada yang berkenan saya beli 2 3 anak pokok, tapi selalunya cuci mata je.

      Nudabuffy.. satu pokok japanese Rose tu Rm2 kat sini

      Delete

    7. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Byknya bnga telang mat jon.bestnya..pokok bunga telang sya bru ada 4 helai daun..jadila.hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe tunggu le kejap lagi 2 bulan, InsyaAllah lebat pokok telang tu nanti.

      Delete
  3. Cantiknya taman anda. Banyak pokok yang sedang berbunga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq, lagi banyak lagi bunga pada masa akan datang

      Delete
  4. Cantiknya bunga bauhinia tu..1st time tengok... benih bunga telang saya masih dalam plastik lagi he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun 1st time tengok bauhinia ni, jangan biar lama dalam plastik tu, bunga telang tu lambat juga nak besar.

      Delete
  5. banyaklah mr bee yang datang nanti hu hu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan mr bee je, belalang kunyit pun ada, besar pulak tu.

      Delete
  6. Wah betul-betul spring sana...macam-macam koleksi bunga.
    Bunga matahari tu senget ke arah matahari ke.

    ReplyDelete
  7. musim hujan ni macam musim spring kat sini hehe, yup bunga matahari mengadap morning sun

    ReplyDelete
  8. bestnya ada tanah...saya tanam dlm pasu je...tak byk sgt boleh tanam....umah takde tanah....skrg musim hujan lagi la limited tempat nak tanam....pokok byk lemas....terus mcm malas nak semai benih...hahaha...:)

    ReplyDelete